Mappeoppgåve 5
I denne oppgåva skal eg prøve
meg praktisk som læringsdesigner og reflektere didaktisk over det eg har
designa. Eg skal lage eit læringsdesign i kroppsøving for 4.klasse, med utgangspunkt
i læreplanen etter 4.klasse med omsyn til Blooms taksonomi i måten eg formulera
læringsutbytte på. Eg vil nyte baklengs planlegging og ta print screen av
læringsdesignet og reflektere skriftlig over kva slags nivå i SMAR-modellen eg
har lagt dei ulike aktivitetane.
Læreplanen i kroppsøving
I læreplanen står det at
”kroppsøving er eit allmenndannande fag som skal inspirere til ein fysisk aktiv
livsstil og livslang rørsleglede. Rørsle er grunnleggjande hos mennesket og
fysisk aktivitet er viktig for å fremje god helse” (Utdanningsdirektoratet.no,
2016, s. 1).
Læringsdesigne mitt har tatt
utgangspunkt i Kompetansemål i Læreplanen etter 4.årstrinn i kroppsøving, der
elevane skal
· leike
og vere med i aktivitetar i varierte miljø der sansar, motorikk og koordinasjon
blir utfordra
· utføre
grunnleggjande rørsle som å krype, gå, springe, hinke, satse, lande, vende og
rulle i fri utfolding og organiserte aktivitetar
Målet for undervisninga er å
legge opp til at elevane skal auke kompetansen sin gjennom kroppen i rørsle.
Det vil vere fokus på dei koordinative eigenskapane, der det vert trekt inn
element frå fleire idrettar og aktivitetar. Elevane skal lære metodiske
tilnærmingar og rutinar for godt sikringsarbeid i samband med øvingane, samt
kunne legge til rette for og gjennomføre koordinativ aktivitet innan fleire
idrettar. Eg har brytt ned kompetansemåla til ulike læringsmål, der opplegget
vil vare i fire kroppsøvingstimar à 90 min.:
· Grunnleggjande
fokus på koordinasjon
· Bruk
av trampett
· Turn
(frittståande)
· Eige
opplegg
I dette
undervisningsopplegget ønskjer eg at elevane skal utvikle sine koordinative
eigenskapar. Dette gjennom ”tavleundervisning”, praktisering, samarbeid og
produksjon. Blooms taksonomi er eit verktøy i å strukturere og forstå
læringsprosessar og vurderingsarbeid. Ifølgje Bloom kan ein elev befinne seg på
seks ulike nivå med tanke på å lære eit bestemt læringsmål:
1. Hugse
2. Forstå
3. Anvende
4. Analysere
5. Vurdere
6. Skape
Blooms taksonomi er delt inn
i 6 ulike nivå. Det lågaste nivået, nivå 1, er der elevane klare å hugse
stoffet og å gjengi kva dei har lært. Dersom elevane klare å forstå kunnskapen
og kan gjengi og forklare det dei har lært med eigne ord, er dei på nivå 2.
Elevar som greie å bruke kunnskapen i ulike situasjonar, som oppgåveløysing, er
på nivå 3. Nivå 4 må elevane klare å analysere og sjå samanhengar. Greier
elevane å organisere og oppsummere kunnskapen slik at dei kan trekke eigne
konklusjonar, er dei komen på nivå 5. Siste og høgaste nivå, nivå 6, skal
elevane kunne skape og vidareutvikle kunnskapen til sitt eige (Universitetet i
Agder).
Baklengs planlegging
“Starter vi med det tenkte
læringsutbytte vi ønsker elevene skal få, og planlegger så undervisning,
aktiviteter og oppgaver i henhold til dette” (Leksjon 3 DKL 112).
Det er gjennom aktivitetane elevane
lærer, og læringa handlar om kva eleven gjer, og ikkje kva vi som lærarar gjer.
Altså, det er gjennom vurdering elevane oppnår ønska resultat, og ikkje gjennom
tilbakemelding frå dei til læraren om det vi har fortalt. (Leksjon 3 DKL 112).
Gjennom aktivitetane eg har
lagt opp til får eg moglegheit til å vurdere om elevane har nådd læringsmåla.
Eg vurdera elevane samtidig som dei gjennomfører aktivitetane, og korleis dei
vurdera og kommentarar til kvarandre. Når elevane i siste time presentera eige
opplegg, ser eg korleis dei har tolka opplegget og måla, og har då moglegheit
til å vurdere dei.
SAMR-modellen
Korleis lærarar brukar teknologi i læring handlar eigentleg om
pedagogisk bruk, og korleis vi kontekstualisera teknologien i vårt
læringsdesign. Det handlar eigentleg ikkje om verktøyet, men kva vi kan oppnå
og om det kan hjelpe oss (Toril Fagerol Nøstrud, veke 44, introduskjon). Det er
derfor ønskjeleg for meg å ha variert undervisning der det er ønskjeleg at
elevane får den beste læringsutbytta.
Her kan vi trekke inn SAMR-modellen,
som er utarbeida av Dr. Ruben R. Puentedura. SAMR-modellen er ein modellen som gjev
eit bilete av korleis teknologien kan verke inn på undervisning, oppgåvetypar
og arbeidsmåtar for å gje økt læring (Digital didaktikk, 2017).
(Digital didaktikk, 2017)
Modellen er delt inn i fire
nivå der nedste nivå er Substitution.
Her brukast teknologien som ein erstatning for gammal teknologi. Altså det blir
ikkje tilført noko nytt eller endra arbeidsmåtane til elevane. Neste nivå, Augmentation, blir teknologien brukt som
ein hjelp i læringa. Her gjer teknologien til noko betre enn den var utan.
Tredje nivå, Modification,
teknologien gjev ekstra moglegheit i læringa og samhandlingsarena som
læringsplattform blir brukt. Det siste og høgaste nivået, Redefinition, begynner ein å arbeide på nye måtar med innhald som
ikkje var mogleg utan teknologien. Med utgangspunkt i SMAR-modellen vil dette
læringsdesigne vere innan Augementation. Vi nyttar teknologien som ein hjelp i
læringa, ved å sjå på filmar av det vi skal gjere seinare i økta.
Avslutting og vurdering
Eg har skissert eit undervisningsopplegg
der elevane i utgangspunkt skal utvikle sine koordinative eigenskapar, gjennom
kroppen i rørsle. Det er eit opplegg som går over fire kroppsøvingstimar på 90
minutt. Kvar time er forskjellig, men ønskjer å oppnå det same. Sidan det er
kroppsøving er det ikkje like vanleg å blande inn digitale verktøy, men eg har
tatt at vi starta tre av fire timar med filmsnutt der det blir vist kva elevane
skal gjere denne timen. Og dermed scora ikkje så høgt dersom eg skal knytte den
opp mot SMAR-modellen. Det eg må jobbe vidare med er å praktisere meir baklengs
planlegging.
Litteraturliste:
Digital didaktikk. (2017). SAMR-modellen. Henta frå: http://digitaldidaktikk.no/refleksjon/detalj/samr-modellen
Henning, F. (03.11.2010). Baklengs planlegging. Henta frå: https://multimedie.adm.ntnu.no/Mediasite/Play/356654a906d14521952dd37f376d985b1d
Universitetet i Agder
(utgivelsesår ukjent) Bloom´s taksonomi.
Henta frå:
Utdanningsdirektoratet (2006)
Læreplan i kroppsøving. Henta frå:
Utdanningsdirektoratet.
(2016) Læreplan i kroppsøving. Henta
frå:
Kommentarer